Terugblik op de afgelopen dagen - Reisverslag uit Québec, Canada van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Terugblik op de afgelopen dagen - Reisverslag uit Québec, Canada van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Terugblik op de afgelopen dagen

Door: Gido

Blijf op de hoogte en volg Stella

27 Juli 2013 | Canada, Québec

Hallo allemaal,

Hier nog een overzicht van de afgelopen dagen! Vandaag of morgen zullen we nog een stuk over vandaag schrijven en nog wat leuke foto’s uploaden.

Vervolg dag 4 24-07-2013
Na de mooie beelden die we op ons netvlies hebben mogen printen in het Acadia park waren we allemaal wat hongerig. Na de aankomst in het hotel zijn we dan ook maar snel op zoek gegaan naar iets te eten. Omdat we natuurlijk niet elke dag staan te springen om aan te sluiten in de wachtrijen van de veel voorkomende fastfoodketens, besloten we aan te schuiven bij het lokale fish & chips restaurant. Bij binnenkomst werden we door de overenthousiaste bediening naar onze tafel geleid, die zich bevond in een oude treincoupe die aan het restaurant was vastgemaakt. Na een goede maaltijd kropen we weer lekker vroeg onder de lakens om ons natuurlijk optimaal voor te bereiden op de volgende dag.

Dag 5 25-07-2013
Dag 5 betekende vroeg uit de veren, snel ontbijt en daarna “on the road” richting Canada. Tijdens onze reis richting de grens werden we getrakteerd op de mooiste binnenwegen van noord Amerika. De kleine dorpjes met daarin de typisch Amerikaanse huisjes waren erg mooi om te zien. Rond de klok van Half 12 kwamen we aan bij de Canadese grens. Hier werd een korte “controle” gedaan waarna we onze reis konden voortzetten. Na een uurtje doorrijden zouden we bijna vergeten te lunchen, totdat we een prachtige picknickplaats tegenkwamen waar we ons “culinair assortiment” hebben uitgepakt en hebben genoten van een heerlijke lunch. Eenmaal aangekomen in Quebec werden eerst de spullen afgeleverd in het hotel om vervolgens Quebec zelf te kunnen bezoeken. We begonnen in het oude gedeelte van Quebec , dat zeer traditioneel was en vol zat met “leuke” straatartiesten. De kleine maar ook steile straatjes in Quebec lieten sommige onder ons denken aan Parijs en zelfs Valkenburg. Tegen de avondklok werd het weer tijd om op zoek te gaan naar romantische maaltijd voor 5. Deze vonden we in het restaurant genaamd Les Trois Garcons. Dit restaurant was zo romantisch dat de bediening zich uit charme zelf 15$ fooi toediende. Na nog een kleine wandeling door Quebec zijn we terug gegaan naar het hotel om onze baterijen weer op te laden voor de volgende dag.

Dag 6 26-07-2013
Om de week lekker te breken hadden we besloten om eens heerlijk lang uit te slapen. Tot half 8 wel te verstaan. En vervolgens aan te schuiven aan het extreem late ontbijt van half 9. Na een goede bodem te hebben gelegd om de dag mee te beginnen gingen we met de auto richting de Walmart, waar we het een en ander moesten inslaan voor de picknick van de aankomende middag. Omdat de 1e zak pretzels van Stella en Gido al leeg was moest die natuurlijk ook worden bijgevuld. Het programma van vandaag bestond uit het bezoeken van een prachtige waterval van 83 meter hoog die aan alle verwachtingen voldeed. Boven de waterval was een grote hangbrug gespannen waar we overheen gelopen zijn. Op deze manier konden we voor de eerste keer een kleine inschatting maken van de hoogte die we over 4 dagen zouden moeten springen tijdens de bungeejump die toch wel flink op het enthousiasme en zenuwen begint te werken. Mogelijkheden om mooie foto’s te maken van de waterval waren er meer dan genoeg. Deze hebben we dan ook bijna allemaal benut. Na deze mooie bezichtiging moest er weer een plekje gezocht worden voor de lunch. Dit bleek nog moeilijker dan gedacht, maar geduld word beloond en in ons geval was dit door middel van een picknickplaats met opnieuw mooi uitzicht. Na de picknick reden we weer richting Quebec om hier de rest van de stad te bezichtigen (niet wetend dat we het meeste al gezien hadden). Wat erg toevallig maar ook best interessant was, was de enorme Cruise van Holland America Line die was aangelegd naast de haven van Quebec. Na het zien van het vertrekken van deze cruise reden we terug naar het hotel om daar in de buurt op zoek te gaan naar een gepaste avondmaal. Na een aantal tentjes die onze vertrouwde tomtom had voorgesteld te zijn gepasseerd wegens gebrek aan gezelligheid of eten kwamen we aan in en dorpje waar er keuze was tussen: de standaard burgertent of de/het onbekende Bar/Restaurant. Onze keuze was snel gemaakt en we namen de gok om het onbekende restaurant te trotseren. Deze gok viel minder goed dan verwacht. Bij binnenkomst werd duidelijk dat de bediening bestond uit een aantal dames die zich nogal schaars wisten te kleden. Het was dan ook niet raar toen we opmerkten dat we naast alle mannen haast de enige happy family waren die hier kwam dineren. Na deze dag van ultiem cultuur snuiven begaven we ons weer gauw naar ons hotel om hier ons comfortabele bed op te zoeken. De volgende dag betekende namelijk vroeg eruit en de reis voortzetten naar Tadousac.

Liefs,
Gido & Stella

PS: as we speak krijgen Stella en Gido hun 3e zak pretzels :)

• 27 Juli 2013 - 22:01

Tom Janssen:

Hallo Lemierser Wanderfamilie!

Ik vermoed, dat Papa het eten best lekker vond in dat laatste restaurant!

En natuurlijk al proficiat Ilse!

Werd net nog eens herinnerd aan Bospop met leuke reportage op L1).

NB: goed opletten, hoe elastisch het touw is bij het bungy-jumpen! In Venlo is ooit iemand overleden,
    toen hij zich aan zulk touw aan de Maasbrug wilde ophangen. Het lukte niet door ophanging maar doordat hij steeds omhoog tegen de brug opbotste met zijn hoofd,stierf hij aan hersenletsel!

Maar in alle eerlijkheid: zal wel loslopen daar, maar ik doe het jullie niet na! Ben benieuwd naar foto´s!

Groetjes en morgen leuke dag-Tom

• 28 Juli 2013 - 06:29

Demy Janssen:

Zo'n fooi van 15$ is wel erg overdreven he, kun je beter romantisch dineren bij Business haha!

Ik vind het zo jammer dat ik jullie gezichten niet kan zien na het bungeejumpen..
    Voe zelf al een beetje kriebels voor jullie! Heel veel plezier iig, en zorg maar dat jullie genoeg keelsnoepjes mee hebben, haha!
    xxxxxx

• 28 Juli 2013 - 09:41

Lindsey:

Aaah wat spannend die bungeejump, met die verhalen zoals hierboven zou ik er ook al de kriebels van krijgen haha, maar het zal vast allemaal goed komen!
    3 zakken pretzels, haha als jullie op dit tempo doorgaan is er niks meer van die magere figuurtjes over als jullie terugkomen

Ben echt benieuwd naar alle fotos!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan
    Tot snel xxxxxxxxxx

• 28 Juli 2013 - 10:00

Tanja:

Kuuij ze!

• 29 Juli 2013 - 23:15

Ingrid En René:

Have fun. Wij krijgen zelfs de kriebels van jullie geplande bungeejumpe