Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Gido & Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo,

Day 17 06-08-2013

Vandaag weer lekker op tijd uit de veren om Washington onder de loep te nemen.
Na het ontbijt zijn we snel in de auto gesprongen om richting Washington te rijden. Na het vinden van een parkeerplek waagden we ons te voet de stad in.
Eerste stop was het Witte huis. om zo maar te zeggen "iffe bij der Obama op der kaffe tse joa". Na het graven van onze weg door de meute toeristen zetten we onze weg voort richting het WWII memorial. Dit memorial was enorm en zag er zeer indrukwekkend uit. Na ook langs het Vietnam memorial te zijn gelopen gingen we richting het Arlington National Cemetery. Dit is een Kerkhof waar veel militairen, oudgedienden en niet te vergeten John F Kenedy begraven lag. Ook de wissel van de wacht was erg interessant om te zien. Gezien het feit dat we ongeveer 3 a 4 km aan memorial terein achter ons gelaten hebben beseften we niet dat het al 2uur was, we geen eten bij ons hadden, en er geen eetgelegenheden in de buurt waren. Doordat bij sommige onder ons enorme vraatzucht was toegeslagen namen we de dichtstbijzijnde metro naar downtown washington waar we om ongeveer 4uur arriveerden met alleen een bodempje ontbijt in onze maag. De eerste eetgelegenheid werd dan ook meteen aangegrepen.
Omdat de auto geparkeerd stond tot ongeveer 7uur besloten we na de maaltijd terug te lopen naar de auto. Als echte navigators gingen we met onze citymap op zoek naar de auto, die we na ongeveer een half uurtje gevonden hadden. De eindbestemming van de dag was natuurlijk ons comfortabele hotel waar we nog even snel een wasje gingen draaien om vervolgens lekker onder de lakens te kruipen.

Groetjes,
Gido