Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Washington D.C.

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heey lieve volgertjes,

Het is alweer een tijdje geleden dat hier iets verschenen is, maar we hebben werkelijk een paar fantastische dagen New York achter de rug. Voordat we van deze mooie stad hebben mogen genieten, hebben we nog een aantal dagen in en rondom Washington doorgebracht. In dit reisverslag zal ik me dan ook tot deze dagen beperken en een nieuw verslag opofferen aan NYC. (Een beetje dubbel werk, maar dat krijg je ervan als je werk laat liggen)

Na al een dag een paar hoogtepunten van Washington DC te hebben gezien, besloten we de dag daarna even rustig aan te doen en een dagje te gaan shoppen. Hier heeft met name Gido goed gebruik van gemaakt, want de (on)nodige spulletjes (die hier goedkoper zijn dan bij ons) werden ingekocht.

Dag 3 brachten we toch weer in de hoofdstad rond. Aangezien we nog een aantal bezienswaardigheden gemist hadden, zoals Capitol Hill. Dit gebouw vond ik eigenlijk mooier dan het Witte Huis. Misschien ook doordat we hier dichterbij konden komen. Obama's huis moesten we namelijk achter een hek bekijken. Na de vestigingsplaats van de regering en senatoren, vervolgden we onze culturele dag naar het museum voor lucht- en ruimtevaart. Vooral de mannen onder ons vonden dit erg interessant. Behalve het feit dat dit museum gratis was, waren de meeste tentoongestelde objecten origineel. Het tweede museum dat we tegen kwamen, was het holocaust museum. Dit overtrof onze verwachtingen en was ontzettend indrukwekkend. Het hele gebouw was gemaakt alsof je daadwerkelijk in die tijd leefde en het werd allemaal nog indrukwekkender gemaakt doordat je aan het begin een soort paspoort kreeg van iemand die slachtoffer is geweest van de holocaust. Aan het eind van de rit kwam je pas te weten of diegene het overleefd had ja/nee. Het museum bevatte veel persoonlijke verhalen en objecten. Zo was er een ruimte waarvan de vloer met honderden schoenen gevuld was, schoenen uit de concentratiekampen. Wat ik persoonlijk bizar vond, is dat veel Amerikanen amper iets wisten over wat er tijdens de Tweede Wereldoorlog bij ons is gebeurd. De shock was dan ook bij veel Amerikanen van het gezicht af te lezen. Ondanks dat wij de meeste dingen wel weten van wat er is gebeurd, blijft het natuurlijk indrukwekkend.

9 augustus, een dag later, stond niet in het thema van cultuur, maar van plezier. De kids werden namelijk door ma en pa gedropt bij Six Flags, waar we een dag vol achtbanen (waarin je soms zelfs moest staan of liggen), wildwaterbanen (waarin in of misselijk werd of doorweekt) en ontzettend Amerikaanse shows (ontzettend hilarisch). Het was de hele dag snikheet, dus van de verkoeling van de wildwaterbaan, waar iedereen tot op de onderbroek nat was, maakten we maar al te graag gebruik. Behalve de spannende attracties, kwamen we nog mensen tegen die zo één of andere freakshow prima zouden aanvullen. Ondanks dat we al ontzettend veel obese patiënten hebben gezien, schrokken we toch van een man die zo ongeveer 4 billen had en waarschijnlijk niet onder zou doen aan het gewicht van de walvis die we aan het begin van de vakantie tegenkwamen. De lengte van deze walvis kwam zo ongeveer overeen met de man waarvan Jana dacht dat ie op stelten liep. Zijn heupen kwamen namelijk aan Gido's borstkast en hij zal makkelijk 2,30 meter kunnen zijn. We hebben ons stiekem kostelijk geamuseerd met mensen kijken en moesten onze lach in houden als weer een maatje meer dan XXXXL de uitgang kreeg gewezen, aangezien hij of zij niet in het karretje van de achtbaan paste. Wij hebben ons in ieder geval kostelijk geamuseerd.

De 10e bestond vooral uit rijden van Washington D.C. naar New York City. Onderweg zijn we gestopt bij één van mijn favoriete restaurants, Denny's (meer Amerikaans kan bijna niet). Tegenover deze keten lag een groot winkelcentrum waar we weer even hebben geshopt. Maar het leukste vond ik toch de ontzettend grote boekenwinkel. Hier kan ik echt uren rond dwalen zonder me te vervelen en het bezoeken van een van de Barnes & Nobles stond dan ook op mijn to do list. Toen we het 's avonds onze hotelkamer in New Ark binnenkwamen, konden we ons geluk niet op. Onze kamer had namelijk een prachtig uitzicht op de skyline van New York. Na prachtige kiekjes hiervan te hebben genomen en na een frisse duik in het zwembad, zijn we vroeg het bed in gekropen om de dag er na fit The Big Apple te kunnen bekijken!

To be continued...

Liefs,
Stella

• 14 Augustus 2013 - 22:57

Demy Janssen:

Jeeeeej! Je bent bijna thuis :)
    Geniet er nog van en alvast een hele goede reis :)
    xxx