Effe bijkletsen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Effe bijkletsen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Effe bijkletsen

Door: Gido & Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

06 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve ouders, vrienden, vriendinnen, familie en overige nieuwsgierige aagjes,

We hebben alweer een paar dagen niks meer geschreven. Behalve dat we het super druk hebben gehad met allerlei leuke activiteiten, hadden we ook een aantal dagen achter elkaar geen of slechte wifi, waardoor we jullie niet meer op de hoogte konden houden. Vandaar hier een korte update van de afgelopen zes dagen:

Day 11 31-07-2013

Hallo Allemaal,
Eenmaal gewekt door de zonnenstraaltjes hadden we tijdens het ontbijt besloten deze dag in te vullen met kanoeen op het meer dat vlak naast ons hotel lag. Na 2 kano's te hebben gehuurd begaven we ons op de stille wateren van Huntsville om de rust eens flink te verstoren. Stella en Gido waren al snel te water, terwijl de rest van de Boumansjes meer rondjes op het water draaiden dan een carrousel op een kermis.Eenmaal het stuur in bedwang te hebben ontdekte we langs het meer de meest prachtige huizen op de meest rustgevende plekken.De tijd vloog en al snel hadden we genoten van een lekkere picknick op een grasveldje langs de kant.Na de picknick nog even nagenieten op het water van de prachtige omgeving en de oogverblindende huizen waarna we de kano's weer inleverden in Huntsville om daar de dag af te sluiten met nog een kleine wandeling door het dorpje.

Day 12 01-08-2013

Eigenlijk wilde we deze ochtend beginnen met een lekkere ochtendwandeling door Algonquinpark. Helaas werkte het weer niet mee, het bleef namelijk regenen. Daarom besloten om al naar Toronto te rijden. Toen we na een aantal uurtjes bij ons hotel aankwamen, dat een aantal mensen voor het hotel aan het boycotten waren, hadden we al flink wat honger. Tegenover het hotel was een winkelcentrum, al leek dit meer op één van de winkelstraatjes in een Turkse badplaats. Tot onze grote schrik was de food court under construction en gingen we verder op zoek tot we bij een enorm groot en mooi winkelcentrum kwamen. Hier hadden ze opvallend genoeg geen McDonalds, maar wel een hoop andere eetketens, waaronder 'Jimmy the Greek'. Hier besloten de mannen en Jana gebruik van te maken. Mam en ik gingen liever voor een pittige Indiase maaltijd. Na onze buikjes weer goed rond te hebben gegeten, hebben we nog een aantal uurtjes gewinkeld.

's Avonds stond ons iets heel leuks te wachten: namelijk het concert van Ben Howard op een prachtige locatie in Toronto. Hier keek je namelijk uit op de skyline van deze stad en het lag prachtig aan het water. Het concert zelf was echt super! We hebben alle vijf ontzettend genoten en werden gratis high van alle 'weed' die er gerookt werd.

Day 13 02-08-2013

Vandaag gingen we Toronto downtown verkennen. Na een passende parkeerplaats gevonden te hebben voor onze spacemobiel begaven we ons te voet naar de stad.
De eerste stop was de CN Tower. Door de bizar hoge entreeprijs hebben we de reis naar de top overgeslagen. toen we onze tour voortzetten kwamen we er redelijk snel achter dat Toronto een stad was van wonen en business. Na een 2tal uurtjes rondgelopen te hebben in de stad besloten we met z'n allen om de namiddag af te sluiten in de shopping mall, waar Stella flink slaagde met nieuwe teenslippers en een Tablet.

Day 14 03-08-2013

Deze dag betekende vroeg op om op tijd te vertrekken richting Niagra falls. Na ongeveer 2 uurtjes rijden arriveerden we bij de wereldberoemde watervallen die op het enorme toerisme heel indrukwekkend waren. We besloten om met de "maid of the mist" mee te gaan. Een boot die ons tot ongeveer 40 meter van de waterval kon varen. Dit zorgde voor flinke wind en waterspektakel op de boot.Helaas was de boot volgeladen met net zoveel Japaners als vissen in de zee. Na de nodige kliekjes gemaakt te hebben gingen we diezelfde dag weer de weg op om weer richting de U.S.A te rijden. Na zo'n 2.5 uur in de file te hebben gestaan bij de grensovergang reden we de U.S.A binnen om in te kunnen checken bij motel 6 in New Cumberland.

Day 15 04-08-2013

Voor Jana en Gido kon deze ochtend niet beter beginnen. Voor het eerst kon er worden uitgeslapen.Ilse en Bert gebruikten dit vooral om te lezen en ik heb vanaf zeven uur naar de Rednecks naast ons geluisterd, die nogal hielden van een ruzie op de vroege morgen. Gelukkig betekende uitslapen deze ochtend tot maar liefst half tien. We konden helaas niet de ontbijtzaal inrollen, maar moesten opzoek naar een plek om de ochtend mee te beginnen. McDonalds was voor ons geen optie, maar John's Diner daarentegen wel. Hier hebben we genoten van pannenkoeken met fruit.

Terug in onze futuristische spacemobiel gingen we opzoek naar mensen die in het verleden zijn blijven hangen, de Amish. Het was vandaag zondag en dat betekende topdrukte wat betrof paard en wagen. Meerdere oudbollige gezinnen passeerde we. Het feit dat Jana en Gido als paparazzi uit de ramen hingen konden ze niet zo respecteren. Na een tijdje rond gereden te hebben besloten we de rest van de dag te relaxen aan en in het zwembad, om het 's avonds weer terug te keren naar de Amerikaanse tent: John's Diner. En Amerikaans was het in alle opzichten aangezien we naar huis zijn gerold, terwijl we maar drie tot vijf happen van onze maaltijd hebben gehad. Met een 'überfressen' gevoel zijn we snel onder de dekens gekropen (al was het daar erg warm voor).

Day 16 5-08-2013

Vandaag besloten we onze dag weer goed te starten met John. Alleen gingen de meesten vandaag voor Belgium Waffles als ontbijt. Na een stevig ontbijt en zo'n twee uurtjes rijden, arriveerden we in Baltimore. Hier zijn we naar het Maryland Science Centre gegaan, waar we de dag goed om gekregen hebben met allerlei wetenschappelijke testjes, feitjes en een leuke Imax film over opvangcentra voor baby olifantjes en orang-oetangs.
Na de spullen te hebben gedropt in het hotel zijn we gaan eten bij een Italiaans restaurant met eten gemaakt voor natuurlijk Amerikaanse magen. Klagen over te weinig eten hebben we deze vakantie gelukkig nog niet hoeven doen.

Morgen gaan we waarschijnlijk bij Obama op bezoek, dus tijd voor een schoonheidsslaapje.

Voor jullie alweer bijna goedemorgen!

Liefs,
Gido en Stella

• 06 Augustus 2013 - 06:07

Demy Janssen:

Jij krijgt nog meer kusjes Stell :)
    Hoe laat ben je de 15e eigenlijk thuis? Moeten ons ons echt te veel vertellen :)))
    Mis je! Love u xxxxx