whales & trails - Reisverslag uit Montréal, Canada van Stella Boumans - WaarBenJij.nu whales & trails - Reisverslag uit Montréal, Canada van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

whales & trails

Door: Gido & Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

30 Juli 2013 | Canada, Montréal

Hallo lieve luisterkindjes,

Dag 7 27-07-2013

HAPPY BIRTHDAY TO YOU. Zo luidde de wekker van 8u voor Ilse vandaag. Gezien het feit dat de ontbijttafel weer vol stond met heerlijke lekkernijen (lees muffins) hoefden we niet de moeite te nemen om een taart te kopen. Gelukkig liet het cadeau ook nog even op zich wachten en konden we snel de weg op om richting Tadousac te rijden.
Om onze zondes te doen verdwijnen en alvast een schietgebedje te maken voor 30 juli (Bungee D-day) was onze eerste korte stop bij een mooie kerk. Bij stop 2 bevond zich een mooie Canyon brug die over een kleine waterval gespannen was. Helaas werd de pret al snel gedrukt door de pittige entreeprijs van 12dollar P.P. Gelukkig werden we onderweg getrakteerd op een mooie panorama van prachtige landschappen. Na een aantal uurtjes rijden moest de laatste kilometer afgelegd worden per veerboot. Eenmaal aangekomen bij het kleine maar schattige hotel hebben we genoten van een heerlijke picknick waar we onze buikjes rond gegeten hebben met stokbrood etc. Eenmaal de spullen gedropt te hebben op de hotelkamers zijn we naar een leuk uitkijkpunt gereden dat bekend staat om de vele walvissen en andere zeedieren die zich hier regelmatig aan de oppervlakte laten zien. Eenmaal gearriveerd hadden we na 10 minuten al meteen prijs, want de eerste walvis verscheen al op zo'n 50 meter van de kant. Hierna lieten ook andere walvissoorten/dolfijnen/zeehonden zich meerdere malen zien. Na een uurtje of 2 hielden de walvissen etc het voor gezien, net zoals wij. Omdat de honger nogal was toegeslagen en het toch nog steeds Ilse's verjaardag was zochten we in Tadousac een heel mooi restaurantje uit waar we de meest creatieve smaaksensaties kregen toegediend. De dag werd afgesloten met een knalfeest van pak m beet 2000 mensen op het balkon op de kamer van Ilse en Bert. Opmerkelijk genoeg zijn er maar 2 biertjes en 2 glazen wijn verschonken.

Dag 8 28-07-2013

Na een heerlijk buitenontbijt hebben we onze weg om 10 uur voortgezet richting Montreal. Een lange rit door een prachtige omgeving stond op ons te wachten. Door deze lange rit werd helaas het niveau op de achterbank van de auto flink omlaag gehaald. (zie foto) na 7u achter de rug te hebben arriveerden we dan eindelijk bij het Hotel in Montreal. Hier hebben we snel de koffers in de kamers gezet en zijn we de stad nog even snel in gegaan op hoop van zege een leuke eettent te vinden.
Hierbij vonden we succes in een leuke Ierse Pub waar we kozen voor een bekend recept ((vega)burgers).
Aufwieder(vega)schitzel.

Dag 9 29-07-2013

Half 9 werden we wakker gebeld door Bert Booreiland. Het stevige ontbijt van een welgetelde 5 chocolade croissants p.p legde een goede bodem om rond de klok van half 10 de stad in te trekken.
We werden door de stad geleid door onze vertrouwde Tourguide Bert. Montreal is een grote maar ook mooie stad die niet alleen boven maar ook ondergronds te verkennen is. Montreal heeft namelijk een enorm stelsel van ondergrondse winkels en restaurants. Hier konden we onze tijd dan ook makkelijk slijten, net zoals onze voeten en Teenslippers waarvan een paar zelfs in het vuilnis eindigde door de vele kilometers.
Na het zien van meer winkels dan cultuur zijn we geslaagd wat betreft een paar teenslippers en het verjaardagscadeau voor Ilse (ereader).
Tegen avondklok sloten we nog af met een snelle hap in de stad, waarna we terug naar het hotel gingen om daar onze voeten rust te geven en ons mentaal voor te bereiden op de sprong in het diepe die morgen op ons te wachten staat.
Goodnight sleep tight don't let the bedbugs bite.

• 30 Juli 2013 - 06:06

Demy Janssen:

Ik ben te laat maar toch; Proficiat aan Ilse van mij :D

• 30 Juli 2013 - 13:46

Jill:

Wat schrijven jullie maar vrolijk/grappig! :)) Maakt t lezen van jullie verhaaltjes nog leuker! Ik geloof wel dat jullie t naar jullie zin hebben he lovebirds hihi! big kiss from Holland