Jungle Trek, Jungle Trek in Bukit Lawang - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Jungle Trek, Jungle Trek in Bukit Lawang - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Jungle Trek, Jungle Trek in Bukit Lawang

Door: Gido & Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

11 Augustus 2014 | Indonesië, Berastagi

09-08-2014 (day 19)
Na een stevig ontbijt bestaande uit 2 chokoladepannekoeken begonnen we samen met 3 zwitserse dames aan onze jungletrek.
We kregen meteen veel leuke informatie over o.a de rubberplantage die zich in de jungle begeeft.
Al na een half uur konden we de eerste aapjes spotten (Thomas leaf monkey's).
Niet lang daarna zagen we al de eerste orang oetangs. later in de middag mochten we ze nog eens bewonderen. We hadden geluk want we konden ze dit keer van nog geen 2 meter afstand zien. Wat een prachtige dieren zijn dit.
Onze energie werd bijgevuld met een verassend lekkere en uitgebreide lunch verzorgd door onze gidsen.
Op de weg richting het kamp stuiten we nog op een aantal longtail makaken die ongegeneerd verder gingen met hun gekke ritueeltjes (ontvlooien etc).
De kampeerplek bevond zich naast een heel mooi stukje rivier waar een aantal hutjes waren opgezet bestaande uit wat stokken en zeil.
We hebben deze dag zo'n 14km te voet afgelegd door de bergachtige jungle en zijn ongeveer 4 liter zweet lichter. We sloten de dag af met lekker dobberen in de rivier, heerlijk eten en gezelligheid bij het vuur. Deze gezelligheid werd verstoord door een kleine groene gifslang die even gedag kwam zeggen. Wegens de grote vermoeidheid gingen we al vroeg onder de veren (lees: zeilen).

10-08-2014 (day 20)
De ochtend begon al zeer vroeg voor ons beide wegens slechte slaap. Ons bed bestond uit een harde vloer met daarop een matje van zo'n 5mm dun schuim. Geloof het of niet maar Gido en Stella waren het eerste uit het nest.
Een uur later ontwaakte de rest van het kamp en maakten we ons op voor voor nog een aantal stevige kilometers.
Tegen de klok van 9:00 vertrokken we weer de jungle in.
Ook deze tocht zat weer bomvol met het nodige wildlife. Zo mochten we onder anderen kijken naar een moeder en baby orang oetang en een stel gibbons die de jungle vulde met hun prachtige gebrul. Tegen de klok van 1 uur bereikten we de grote rivier waar we onze laatste kilometers raftend de rivier naar beneden zouden afleggen.
Kletsnat, een gescheurde broek en een aantal muggenbeten en sneetjes later bereikten we dan toch de finnish. Het was een lange en uitputtende toch maar dit was het 200% waard.
Diezelfde dag stapten we nog op onze lift naar Tangkahan die logischerwijs niet zonder problemen verliep. Een 4x4 is een vereiste om deze tocht af te leggen. Met af en toe wat autopech arriveerden we toch veilig in Tangkahan.
Hier werden we nog gepaald voor 20000 rupiah om de hangbrug over te mogen aangezien de veerboot (lees: drijvende bamboehut) niet meer overvaarde. Deze hangbrug was althans ook een ervaring opzich.
We checkten in bij onze homestay die ook dit keer weer zeer primitief was maar op een fantastische locatie lag.
Met een balkon dat uitkeek op de rivier en jungle tot aapjes die boven op ons huisje rondrenden.

11-08-2014 (day 21)
Vandaag mochten we van ons zelf een beetje uitslapen (Stella: 8:00, Gido: 9:30). Dit was maar goed ook want het tropische regenwoud maakte zijn naam waar. Het regende pijpenstelen en het leek maar niet te stoppen. Gelukkig klaarde het 's middags een beetje op en konden we richting de olifantenfarm om deze mooie maar reusachtige beestjes eens lekker te gaan wassen. Eenmaal hier aangekomen bleek dat het een redelijke grote toeristische trekpleister was. Opgelucht waren we over het feit dat we geen tour hebben gedaan omdat we dit een beetje sneu vinden voor de arme olifantjes. Hier dachten de meeste dikke toeristen anders over (men kon vaak het verschil niet zien tussen de olifant en de toerist).
Het wassen en voeren van de olifanten was daarentegen erg leuk en een ervaring opzich. Wij mochten 'June' schoonschrobben, wat een lieverd ze genoot wel zichtbaar van deze kriebelbeurt.
Onze dag sloten we af met een niet te vergeten heerlijke maaltijd en de nodige potjes UNO!!

• 12 Augustus 2014 - 18:11

Jill:

Wat een avontuur guys!!!
    Toch fijn te lezen dat jullie weer veilig op de bewoonde wereld zijn hihi!

Xxxx

• 12 Augustus 2014 - 19:09

May:

hallo jullie twee
    fijn weer iets van jullie te horen
    wat een avontuur hebben jullie weer meegemaakt
    ben benieuwd naar julie volgend reis verslag
    groetjes may en ron

• 12 Augustus 2014 - 20:18

Maud:

Wat een avontuur hebben jullie weer mee gemaakt erg leuk om te lezen .Ben weer benieuwd naar jullie volgende avontuur

• 12 Augustus 2014 - 23:40

Anneke:

Hallo Gido en Stella,

Wat hebben jullie een prachtvakantie zeg....onvergetelijk....
    En wat laten jullie ons meegenieten....

Heel veel plezier nog...

Groetjes van Anneke en Mart

• 13 Augustus 2014 - 00:49

Bert Ilse En Jana:

Wat een schitterende belevenissen, Sumatra was toch een goede keus. Java is ook mooi, maar dit lijkt me echt onvergetelijk. Maar wij zijn wel blij dat jullie weer veilig in de bewoonde wereld zijn aangekomen, veel plezier verder....

• 13 Augustus 2014 - 01:50

Michelle (Tummers):

Wauuuw Stella en Gido wat een avonturen allemaal zeg, echt heel leuk om te lezen allemaal!
    Geniet er nog van met zn tweetjes en tot snel

Dikke kus Michelle

• 13 Augustus 2014 - 09:03

Ingrid En René:

Tjonge wat een avontuur en wat een reis ! We genieten echt mee. Gelukkig.. so far so good!
    Geniet er vooral heel erg van. Lijkt wel of het steeds spannender en avontuurlijker wordt
    We zijn weer benieuwd naar de volgende verhalen....

• 13 Augustus 2014 - 09:43

Beppie Hocks:

Hallo Gido en Stella.

Wat een fantastische belevenis en reis, in de jungle bij de apen hebben wij ook meegemaakt, dat was echt de bom!!!

En wat fijn bij die olifanten dat jullie dit allemaal van zo nabij mogen meemaken, dat vergeet je je hele leven niet meer.

Geniet er maar van.

Beppie en Guus.

• 15 Augustus 2014 - 19:57

Paul Boumans:

wat een prachtige vakantie beleven jullie nog veel plezier wensen jullie Lida en Paul.