Hello Mister - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Hello Mister - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Hello Mister

Door: Stella & Gido

Blijf op de hoogte en volg Stella

29 Juli 2014 | Indonesië, Padang

26-07-2014 (day 5)
Onze dag in het drukke Bandung begon niet al te lekker. Door de nieuwe cullinaire versnaperingen kregen we bij het ontbijt beide geen hap door onze keel. Toch gingen we vol goede moed op pad. Ten opziche van Jakarta kon het allemaal alleen maar meevallen. De winkeltjes die we passeerde onderweg lieten ons beide denken aan winkeltjes in Turkije. Na een kwartiertje lopen kwamen we aan bij (jawel hoor) weer een winkelcentrum. Waar we niets kochten. We hebben hier gelunched en een kopje thee gedronken. Na 4 rondjes gelopen te hebben, kregen we bezoek van een welbekende tropische bui. Toen hebben we nog maar wat rondjes gelopen. Waarbij we wel 3 westerse mensen zijn tegengekomen.
Na een uur non stop regen, waagden we het er op en met behulp van een paraplu (€ 2,40) kwamen we helemaal doorweekt aan in ons hotel. Hier hebben we, na een koude douche, een restaurantje gezocht voor het 's avonds en geskyped met het thuisfront. Het Indische restaurant was een goede keuze. Het eten geserveerd op een bananenblad was heerlijk en de eigenaar super aardig. Toen we een taxi terug wilden bestellen, werd ons dit afgeraden omdat de weg naar het hotel, ondanks dat de nacht reeds gevallen was, prima begaanbaar zou zijn. Dus gingen we op pad. En behalve een stukje bij straatkinderen met apen die op stelten liepen, zijn we niet 1keer aangesproken. Het is dus nog rustiger dan overdag.

26-07-2014 (day 6)
Om 9:30 kwamen we aan op het station in Bandung. Hier moesten we nog zo'n anderhalf uur wachten op onze trein. Tijdens het wachten kwam er een vriendelijke mevrouw genaamd Nuri met haar kind Gabbrielle (Gabby) bij ons zitten. Ze sprak verrassend goed Engels. De hele treinrit lang hebben we verhalen uitgewisseld over de cultuurverschillen en sociale verschillen. Zo zijn we te weten gekomen dat het maandsalaris voor een redelijk goede baan (marketing) omgerekend €128 bedraagd. Na dit gehoord te hebben betaalden we graag haar taxirit naar haar familie. Nuri was ontzettend dankbaar en noemde ons zelfs de broer en zus van haar dochtertje Gabby.
Aan het einde van de dag werden we afgezet bij ons luxe resort in Jakarta (22 euro pp) met gemengde gevoelens.

28-07-2014 (day 7)
's Ochtends ontwaakten we heerlijk ontspannen. Na een stevig ontbijt was het alweer tijd om uit te checken. Om 16.15uur, stond er een nieuw avontuur op ons te wachten, genaamd Sumatra. Helaas werd dit een uur later, want onze vlucht werd vertraagd. Na slechte (lees: geen) informatie belandde we toch eindelijk op dit groene paradijs. Tijdens het dalen van het vliegtuig konden we al een glimp opvangen van de prachtige eilandjes gelegen naast dit grote eiland. In de homestay werden warm ontvangen, zowel letterlijk als figuurlijk.

29-07-2014 (day 8)
Na het langzaam wakker worden, begaven we ons rond 9:00 naar het ontbijt.
Hier werden we getrakteerd op een verrukkelijke bananenpannekoek. Wegens het suikerfeest waren de wegen minder druk dan normaal en dus de uitgelezen kans voor ons wegpiraten om dit stadje en omstreek te verkennen per scooter. Deze konden we huren voor €5,50 per dag. Tot onze grote schrik bleek de benzinetank leeg. Na een half uur zoeken bereikten we, net op tijd, een benzinestation waar we ons gifgroene snelheidsmonster volgooide voor €1,20.

Onze reis kon beginnen en we mengde ons tussen het niet drukke, maar nog steeds chaotische verkeer.
Onderweg werden we getrakteerd op prachtige natuur en vrolijke mensen die ons toeschreeuwden "Hello mister". Aangekomen op air manis beach viel onze mond open. We werden volledig gerust gesteld, Indonesië bevat toch echt wel de verwachtingen waarvoor we gekomen zijn.
Het prachtige strand was voor veel locals de uitgelezen kans om met ons twee blonde koppies een foto te kunnen bemachtigen. We voelden ons even twee beroemdheden zonder enig tallent. We hebben wel 30x geposseerd!

Na nog wat ge-"hello mister" hier en ge-"hello mister" daar en een tante Riet, wisten we de menigte te ontvluchten en reisden we met ons scootertje door het prachtige landschap terug de stad in. Hier hebben we gegeten in een seafood restaurant waar de vis regelrecht uit zee kwam.

We sloten de dag af met een aantal Bintang biertjes en het typen van dit verslag.

Voor ons goodnight voor jullie nog een mooie dag.

Kus, Gido & Stella
ps. Trima kasih voor de leuke reacties.

• 30 Juli 2014 - 07:37

Anneke Van Den Haak:

Hallo Gido en Stella....

Wat een belevenissen weer......
    En wat lief dat jullie de taxi voor Nuri betaald hebben....

Heel veel plezier .....en tot het volgende blog

Groetjes Anneke

• 31 Juli 2014 - 04:54

Ilse (mama):

Hallo Gido en Stella

Wat leuk om te lezen, wat jullie zoal meemaken...
    En zeker heel lief en sociaal van te betalen.

Dat is niet de eerste keer, dat je in de spotlights stond om foto's met Aziaten
    te maken. 1x in Parijs met Japanners .

Tot snel......

• 01 Augustus 2014 - 01:09

Maud:

Hallo gido en Stella wat een leuk verslag weer echt leuk om te lezen wat jullie mee maken.en echt heel lief om te betalen voor nuri ben weer benieuwd naar t volgende blog. groetjes maud