Moving up. - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu Moving up. - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Stella Boumans - WaarBenJij.nu

Moving up.

Door: Gido & Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

01 Augustus 2014 | Indonesië, Bukittinggi

30-07-2014 (day 9)
Om 6uur werden we gewekt door Gido' s bloedneus :D de 30 wekkers die we hadden gezet waren dus niet nodig. Om 8 uur vertrokken we voor ons eerste snorkelavontuur op Pagang Island. Na een rit van ongeveer 40 minuten met de auto en een boottochtje van een klein uurtje ariveerden we op het eiland.
Hier kregen we direct als tip van onze gids dat ietsje verderop weg uit de menigte veel mooier was (lees: Ga maar lekker daarheen want op het strand en in de zee zonder t-shirt en lange broek is een beetje gek).
Dit advies volgden we dan ook op en gelukkig voor ons pakte dit alleen maar goed uit. Toen we namelijk de zee in gingen merkten we al gauw dat de onderwaterwereld door de weinige mensen veel mooier was.
Stella besloot toch haar t-shirt aan te trekken en een zwembroek van Gido, want de rare blikken bleven.
We hebben ons zonder enige moeite tot de lunch (13:00u) kunnen vermaken met het bekijken van de prachtig gekleurde vissen en de Aziaten die niet kunnen zwemmen.

Na de lunch zochten we een stukje verderop een rustig plekje op in de schaduw want de zon begon haar negatieve werk te doen op onze blanke huidjes. Dat weerhield natuurlijk niemand ervan een foto te scoren samen met deze twee "hello misters".We snorkelden nog een aantal uurtjes door totdat ons bootje weer richting de thuishaven ging vertrekken.
Wat bleek echter was dat er zwaar weer op komst was. Dit resulteerde in een spannende boottocht naar de kust met zelfs huilende mensen van angst aan boord. Wonder boven wonder kon Stella haar schrale lunch binnen houden.Toen we veilig en wel aanmeerden stond ons nog (zonder dat wij het wisten) een rit van zo' n 3uur te wachten richting de Homestay.

Na deze lange maar mooie dag kwamen we er achter dat onze lichamen vergelijkbaar waren met de Indonesische vlag.

31-07-2014 (day 10)
"Wat een nacht" met behulp van natte t-shirts konden we onze slapeloosheid onderdrukken. Gelukkig begon de dag wel weer goed met een super lekker ontbijt (bananenpannekoek met chocoladesaus en vers fruit!). Toch besloten we om vandaag maar zoveel mogelijk uit de zon te blijven. Het was de ideale dag om lekker in de schaduw onze reis zoveel mogelijk vooruit te plannen. Na wat knopen te hebben doorgehakt, zijn we tot een leuke rode draad voor onze reis gekomen. We hebben besloten om op de laatste twee nachten in Jakarta na, de rest van onze tijd op Sumatra te blijven.

Deze dag sloten we rustig af, met eindelijk eens wat contact met andere reizigers. Namelijk met twee mensen uit Zuid-Afrika en een meisje uit Duitsland. Na wat misvattingen over onze afkomst, maakte Stella een scherpe opmerking door te zeggen: " Gelukkig dachten jullie niet dat we Duitsers waren." Fail....Dat bleken zij namelijk wel te zijn. Gelukkig werd het toch nog gezellig met behulp van wat Bintang biertjes en het uitwisselen van leuke cultuurverschillen.

01-08-2014 (day 11)
Na rustig te zijn opgestaan hebben we alles ingepakt. Het was namelijk tijd om deze leuke en betrouwbare homestay, Brigitte's House, te verlaten en verder te gaan met onze reis. Om elf uur werden we opgepikt door een mini-van die ons, samen met nog zes mensen, naar Bukittinggi zou brengen. Een reis die normaal twee uur duurt. Maar natuurlijk was er door het Suikerfeest weer veel drukte en werden het niet drie, niet vier maar vijf lange uren zitten in een warm busje. Eigenlijk mogen we niet klagen, want dit kostte ons maar 3 euro per persoon en onderweg werden we getrakteerd op prachtige rijstvelden en natuur.

De eerste aanblikken van Bukittinggi waren meteen een stuk beter als die van de vorige drie Indonesische steden. Leuke winkeltjes, restaurantjes en een stuk minder rotzooi langs de weg. Oja en niet te vergeten...er zijn zelfs trottoirs! Onze nieuwe homestay, 'Hello Guest House' , bleek ook super schoon en een super leuke en behulpzame eigenaresse te hebben. Ze ging meteen onze busreis naar Lake Toba regelen, maar die bleek helaas vol te zitten... Nog even afwachten dus hoe we daar uiteindelijk terecht zullen komen.

Onze dag sloten we weer culinair af met een twee gangen maaltijd van 3 euro per persoon. Het lijkt wel alsof de prijzen steeds goedkoper worden. Een flesje Coca Cola is hier maarliefst...25 eurocent! En een flinke kom soep...80 eurocent! Na een aantal leuke gesprekken en handige tips van de ober Rikkie, mocht de fooi er ook wel wezen...30.000 rupiah! Of te wel een gulle 1,90 euro.

Liefs,
Gido en Stella

ps. "Maaf" voor het lange wachten, maar nu eindelijk wat foto's.

• 01 Augustus 2014 - 18:21

Moraya:

Aaaaah lieve snoepjes

Wat leuk om over jullie avontuur te lezen!
    Ik wacht in spanning af op jullie volgende verhaaltje.
    Lief zijn voor elkaar, dikke kus en knuffel

<3 xx Mo

P.s. Ik mis de hello kitty foto

• 01 Augustus 2014 - 18:56

Jill:

Wauw....wat een avonturen!
    Ben erg benieuwd naar de verhalen die nog gaan volgen.
    Dapper van jullie, al dat geregel! Knap hoor!
    Geniet ervan! Dit maken jullie niet meer snel mee.

Take care! Bis flot!

Xxxxxxx greetiezz

Jill

• 01 Augustus 2014 - 19:00

Anneke:

Lieve Gido en Stella....

Wat worden we toch goed op de hoogte gehouden met
    Leuke verhalen....
    Kan ik van de andere Boumansjes niet zeggen....

• 01 Augustus 2014 - 19:10

Maud:

Wat een avontuur Weer leuk om te lezen, en hoe jullie alle doen en regelen echt super goed doet jullie niet iedereen na. Wacht weer af op jullie volgende avontuur.

• 02 Augustus 2014 - 00:06

Marijke:

Hi Stella en Gido,

Wat ben ik jaloers zeg.. Wat een verhalen, wat een avonturen maar natuurlijk ook wat een prijzen. Echt geweldig!!

De foto's zijn ook echt heel mooi, dat strand! Echt prachtig!!

Ik kijk uit naar het volgende blog met nieuwe avonturen:).

Geniet!

XX Marijke

P.S. Ik hoop dat het inmiddels mee valt met jullie nieuwe huidskleur de "Indonesische vlag" ;)

• 02 Augustus 2014 - 02:12

Patricia Nacken:

"Hello Misters",

Eindelijk tijd om jullie verslagen te lezen (lees: Patries heeft nachtdienst....).
    Hoedje af hoe jullie dit allemaal regelen en jullie foto's zijn indrukwekkend: 2 uitersten: het paradijs en dan de sloppenwijken met hun zooi.....
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe. Wees voorzichtig, maar geniet vooral van alle indrukken!!!
    Zo, ik moet iets eten, heb honger gekregen....die bananenpannekoek klonk erg smakelijk....
    Oh ja, nog een tip: yoghurt smeren helpt bij "indonesische vlag" (weet ik uit ervaring....auwa....)

Groetjes,
    Patries en natuurlijk ook van Leon

• 02 Augustus 2014 - 12:30

May:

hallo gido en stella we vinden het heerlijk om jullie verslagen te lezen.groetjes ron en may

• 02 Augustus 2014 - 13:11

Marjo Kempen:

Ik sluit mij helemaal bij de reactie may en ron aan.
    Verheug me alweer op het volgende verslag.

• 03 Augustus 2014 - 20:31

Dominique:

wat een avontuur maken jullie mee.
    en wat een opmerking stella over duitsers kan maar 1 iemand gebeuren wha.
    heerlijk om jullie verslagen te lezen echt super.
    verheug me weer erop om het volgende verslag te lezen!
    veel plezier nog!!

• 04 Augustus 2014 - 20:49

Lida En Paul:

hallo gido en stella zo te zien en te lezen hebben jullie een prachtige avontuurlijke vakantie alles zelf regelen petje af hoor we zijn benieuwd naar jullie volgende verslag het is heel leuk om te lezen nog veel plezier verder grtjs paul en lida

• 07 Augustus 2014 - 04:50

Ilse:

Weer een leuk verhaal en wat een prijzen in vergelijking met die van ons in Costa Rica.

De foto's zijn leuk en wat is het mooi om weer iets bekends
    Terug te zien, zoals die rijstvelden, toen wij een paar jaar geleden in Indonesië
    Waren.

Wij zijn benieuwd naar jullie volgende verslagen.

Ilse, Bert en Jana